whinar dot wordpress dot com

Archive for april 16th, 2009

ÖCKLIIII

Posted on: 16 april 2009

ptyid1839

jag var inne och provade parfymer på kicks efter personalmötet, fick för mig att jag skulle spreja ner mitt tryne med acqua di giò från giorgio armani och jag höll på att trilla baklänges av hur jävla ÄCKLIGT den luktade. jag är helt förpestad av den nu; håret, kläderna, allt är indränkt i en kväljande kräksöt STANK som påminner mer om nån som försöker dölja svettlukt och smutsavlagringar med parfym, snarare än ”a bouquet of freshness”. >________<

*käck*

Posted on: 16 april 2009

2009-04-06-270

2009-04-06-269

kreti & pleti

Posted on: 16 april 2009

snart ska jag åka iväg till jobbet på personalmöte. jag har inte varit där sen i söndags, sen min hemska incident >______< känns ju sådär att återvända, hoppas väl mest på att väktarna inte kommer vara där… men personalmöte, det känns viktigt och bra.

funderar samtidigt på min arbetsplats, och människorna som finns där. och de som vi kallar ”gäster”, mer specifikt. de flesta är softa, helt vanliga människor, som gillar kaffe och som oftast inte kan låta bli att köpa nån flottig bakelse till. andra är nyrika skinny bitches från sjöstaden som vill ha decaf-latte med extra espressoshot på lättmjölk, utan skum. men de är också roliga. de absolut flesta kunderna är faktiskt roliga; inte ens lattemammorna är all bad för de är ofta så himla gulliga mot alla som jobbar (märker ni att jag är på gott humör idag?).

det finns bara en typ av kund som jag inte finner någon som helst charm i, inte ens på en av mina bra dagar. jag vet inte riktigt vad jag kan kalla dem för… men det är de där jävla äggen som inte kan läsa själva, ta reda på svaren till sina frågor själva, som inte orkar ta till sig kunskap och behålla den. de som frågar vad som finns att dricka, när man kan utgå ifrån att det som finns står uppskrivet på menyn. de som envisas med att beställa en dryck av mellanstorlek, när det inte finns nåt sånt alternativ på menyn. ba ”det står liten latte 30 kr, stor latte 35 kr – men vad kostar en mellanlatte då?”. de som pekar på biscottin och säger ”och så tar jag en skorpa”, de som beställer en ”stor expresso”. de som frågar vad olika bakverk kostar, fast det står prisskyltar vid varenda en…

åååhh.. nu blir jag sådär trött att jag inte orkar skriva mer. varför kan inte bara alla människor vara knivskarpa och självständiga, med nerver av stål och ett hjärta av guld? då hade det verkligen varit svårt för mig att ha en dålig dag på jobbet, haha. eller ja, jag hade iallafall sluppit svara på jävligt dumma frågor.

frill bomber

Posted on: 16 april 2009

11x14ublk_large

ang. belöningen; kanske den här jackan? 550 kr på topshop. vet iofs inte ifall den finns ute i butik. men ändå.

camilly-lily

Posted on: 16 april 2009

igår var så najs. siri kom och mötte mig vid arkitekthögskolan efter att jag hade lämnat in provet, sen gick vi och köpte glass och mötte camilla & martin. vi fikade på citykyrkan och sen åt vi fransk linsgryta och drack vin tills det var läggdags. camilla är full av galna historier. det här är den enda bilden jag hann ta innan kamerans batterier dog:

camilly

men nu är provet ute ur mitt system och det känns skönt! nu ska jag bara försöka komma på vad jag ska belöna mig själv med..

have faith!

Posted on: 16 april 2009

sharing is caring

jag sitter och lyssnar på slutpläderingarna i rättegången mot pirate bay, just nu är det en av försvarsadvokaterna som håller låda. fruktansvärt långdraget och trist men väldigt viktigt! jag sitter och håller tummarn, måtte piraterna gå segrande ur striden!

Etiketter:

*boing boing*

Posted on: 16 april 2009

*boing boing*

katharsis

Posted on: 16 april 2009

NU ÄR DET GJORT! PH-FUCKING-EW!!!


sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

april 2009
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS Filmtipset

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 18 956 hits

Stuffs