whinar dot wordpress dot com

Archive for april 1st, 2009

1:a april

Posted on: 01 april 2009

dsc_0602

fy fan. jag kommer garanterat inte bli antagen till arkitekthögskolan. det visade sig att mitt jobbschema inte alls är så flexibelt och att skola och framtidsplaner inte direkt är något som prioriteras och tas hänsyn till när schemat ska läggas för den kommande månaden. eftersom att jag ska jobba så jävla mycket kommer jag inte ha tid att pyssla mer med arkitektprovet förrän nästa vecka. då det i princip är för sent.

sen var det ju kul att jag egentligen skulle gått till skolan idag. men nej, jag hade ju ett jobbpass. kul. ja. verkligen kul. jag mår så fittigt illa av att jag gör allt detta bara för att jag är så jävla fattig. så jävla jävla fattig och bitter och avundsjuk.

samtidigt så mullrar mitt Dåliga Samvete bortom bergen. mitt Dåliga Samvete säger mig att jag borde Skämmas. jag ska skämmas som en hund, det ska jag! för det är så jävla otacksamt av mig att gnälla såhär mycket över mitt jobb.

för det första; det är ett jobb. i dessa tider KAN man faktiskt inte ta någonting för givet. speciellt inte när man är skyldig sin sambo 79 månadshyror. då ska man fan ta det man får och svälja som en duktig flicka, även om man får psykbryt av äta-jobba-sova-rytmen.

för det andra; det är ett jobb. på ett jobb jobbar man. det är jobbigt. har man ingen skön utbildning ännu så är det ännu jobbigare. men man får pengar i slutet av månaden och det är hela poängen. glöm inte bort att du får betalt. kommer du ihåg? pengar? försök att minnas. pengar är det enda som ger dig frihet i den här världen.

för det tredje: det är faktiskt ett rätt fint jobb. socialt, intensivt och väldigt lärorikt. det är inte alls illa. jag hade väl gnällt vilket jobb det än handlade om. det är just den sociala biten jag verkligen vurmar för, eftersom att mitt umgänge utanför jobbet har krympt till ett absolut minimum. jag träffar bara den som jag delar mitt hem med, och knappt ens det. han har tydligen ett liv utanför… sig själv? jag har en tendens att bli extremt asocial när… ja… jag har en tendens att bli extremt asocial. helt enkelt. hahah. *inte kul*

jag önskar att mitt liv var ett aprilskämt.

wild thing

Posted on: 01 april 2009

börjar fan grina av den där trailern. ord kan inte beskriva hur förväntansfull jag är, fatta att till vildingarnas land kommer bli film! 16 oktober är det premiär.

men nu ska jag till jobbet. hejdå!

missingassets

annualreport

fruitofourlabor

bottomline

badcredit

leveraged

brevpapper

Posted on: 01 april 2009

1992

Posted on: 01 april 2009

church'scamilla är sugen på ett par loafers med tofsar á la elaine benes och michael jackson, men jag gissar att de skorna hon har hittat på internet är från typ tod’s och då är ju priset därefter. jag letade upp några på vagabond, men de ser inte helt 100% ut, de är lite för ”nätta”.

självklart blir jag helt insnöad på nånting liknande. ett sug efter ett par brogues har funnits i mitt bakhuvud väldigt länge, men jag har inte riktigt vetat vart jag ska leta. hittade självklart ett par som var perfekta på net-a-porter. de kommer från church’s och kostar $350. men i kombo med de där byxorna från helmut lang… ah. *top notch*

asså topshop har ju ett par brogues i perfekt snitt, men SJÄLVKLART finns de bara i antingen silver, ceriserosa eller vitt. vad är det för fel med SVART?! dessa har jag redan känt på i affären och de är mjuka som ett par strumpor. jag vill inte ha dem så. jag vill ha ett par vanliga, svarta brogues.

igår var jag med om något jag aldrig varit med om förut, jag såg en olycka!

mitt i korsningen odengatan/sveavägen hördes ett brak och plötsligt låg det två cyklister sprattlade på den våta asfalten. den ena skrek så det ekade mellan husen. han var klädd i en svart kroppsstrumpa, hade en strömlinjeformad orange hjälm som matchade hans cykel som hade allt ”onödigt” bortskalat. han låg och skrek och skrek och den andra cyklisten, uppenbarligen en småbarnsförälder eftersom att han hade en barnsits på sin cykel, såg helt skärrad ut. det var tydligen hans fel också, han hade svängt vänster mot rött ljus och i mörkret såg han inte den andra killen som kom vinande som en projektil. när den skadade cyklisten låg och skrek passade han mellan inandningarna på att liksom späda på skuldkänslorna hos den andra killen, han ba ”jag har minsann cyklat varje dag i fyra år…” och den andra låtsades att han inte hörde. folk samlades runt omkring, nisse ringde 112 och en busschaufför rusade ut ur sin buss och var oroväckande rutinerad när det kommer till att hantera skadade människor. jag vet inte riktigt hur allvarligt skadad han var, men av hans skrik att döma så var det rätt illa. de andra bussarna som skjutsade hem folk i vårregnet var dock totalt fantasilösa när de körde förbi oss – ”nej, folk som står mitt i korsningen och lutar sig över en person som ligger och skriker på asfalten, de ska man väl inte behöva akta sig för? de står ju bara där för att jävlas med mig”. ungefär så. en tant höll på att få huvudet avkapat av en backspegel på 76:an. det var väldigt mycket drama. efter vad som kändes som en timme (men som egentligen var 13 min) kom ambulansen. självklart var det några som skulle vara där och klaga på sjukvårdarna, som om man försöker reklamera en trasig vara eller uppmärksamma dem på dålig service. lite ”jag kommer minsann aldrig handla hos er igen om ni ska vara såhär tröga”… ba EH DET ÄR AMBULANSEN. de kommer så fort de kan och man kan inte reklamera dem som man reklamerar en hantverkare.

ja, iallafall så kan jag ju avskriva detta från min innan-jag-dör-lista. ni vet, den som jag har uppskriven i mitt huvud, som är en förteckning över allt jag känner att man behöver uppleva som en människa. en trafikolycka känns definitivt som en post på den listan. man lär sig massa om hur skört livet är, etc. och det är ju sant. en av cyklisterna hade kunnat vara en bil, och då hade jag antagligen inte ens klarat av att skriva detta.

frankie says relax

relax av brainstorm print and design. tack maria! 😉


sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

april 2009
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS Filmtipset

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 18 956 hits

Stuffs