whinar dot wordpress dot com

1:a april

Posted on: 01 april 2009

dsc_0602

fy fan. jag kommer garanterat inte bli antagen till arkitekthögskolan. det visade sig att mitt jobbschema inte alls är så flexibelt och att skola och framtidsplaner inte direkt är något som prioriteras och tas hänsyn till när schemat ska läggas för den kommande månaden. eftersom att jag ska jobba så jävla mycket kommer jag inte ha tid att pyssla mer med arkitektprovet förrän nästa vecka. då det i princip är för sent.

sen var det ju kul att jag egentligen skulle gått till skolan idag. men nej, jag hade ju ett jobbpass. kul. ja. verkligen kul. jag mår så fittigt illa av att jag gör allt detta bara för att jag är så jävla fattig. så jävla jävla fattig och bitter och avundsjuk.

samtidigt så mullrar mitt Dåliga Samvete bortom bergen. mitt Dåliga Samvete säger mig att jag borde Skämmas. jag ska skämmas som en hund, det ska jag! för det är så jävla otacksamt av mig att gnälla såhär mycket över mitt jobb.

för det första; det är ett jobb. i dessa tider KAN man faktiskt inte ta någonting för givet. speciellt inte när man är skyldig sin sambo 79 månadshyror. då ska man fan ta det man får och svälja som en duktig flicka, även om man får psykbryt av äta-jobba-sova-rytmen.

för det andra; det är ett jobb. på ett jobb jobbar man. det är jobbigt. har man ingen skön utbildning ännu så är det ännu jobbigare. men man får pengar i slutet av månaden och det är hela poängen. glöm inte bort att du får betalt. kommer du ihåg? pengar? försök att minnas. pengar är det enda som ger dig frihet i den här världen.

för det tredje: det är faktiskt ett rätt fint jobb. socialt, intensivt och väldigt lärorikt. det är inte alls illa. jag hade väl gnällt vilket jobb det än handlade om. det är just den sociala biten jag verkligen vurmar för, eftersom att mitt umgänge utanför jobbet har krympt till ett absolut minimum. jag träffar bara den som jag delar mitt hem med, och knappt ens det. han har tydligen ett liv utanför… sig själv? jag har en tendens att bli extremt asocial när… ja… jag har en tendens att bli extremt asocial. helt enkelt. hahah. *inte kul*

jag önskar att mitt liv var ett aprilskämt.

2 svar to "1:a april"

:C Jag är också urfattig och lite hängig just nu, samt skyldig min roomie pengar. Samt att jag säkert inte kommer få det jobbet jag hoppas på jättemycket, snyft. Nej men det kommer en sommar och den är varm! *intala sig själv*

jooo, klart det kommer en sommar och klart att den är varm! oavsett hur pessimistisk och bitter jag framstår så ÄR jag i grunden en optimist. jag tänker iallafall att SÅHÄR illa kan det inte vara FÖR ALLTID. det KOMMER bli bättre.

Kommentera

sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

april 2009
M T O T F L S
« Mar    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 17,990 hits

Stuffs

