whinar dot wordpress dot com

and she wants you to steal and get caught

Posted on: 11 april 2009

de här blommorna gillar jag mest:

ranunculusxml

1. ranunkel. heter tydligen persian buttercup på engelska. suh-weet.

peony-big

2. pion. heter tydligen peony på engelska. suh-weet!

eller va?

jag drar slutsatsen att jag gillar alla blommor som mer ser ut som rosa köttbullar än riktiga blommor. såna där tjocka  rosor är också fint. förra sommaren tjyvplockade jag massvis med såna vid slottet:

2008-06-27-013

jag avrundar denna bakismorgon med en fin väska.

rainbow-briefcase

från topshop.

4 svar to "and she wants you to steal and get caught"

jag gillar också köttbullsblommor 😀
spretiga jävlar, spagettiblommor om vi ska fortsätta med matmetaforerna, kan ju gå och lägga ägg i jämförelse!

Pion är min absoluta favoritblomma. Det finns verkligen ingen finare. Egentligen tycker jag att alla blommer som slutar på on är jävla sympatiska. Pion, pelargon, rhododenron. Fast den sista är väl mer en buske. Äsch!

har du sett en blomma som heter smörboll? tror du skulle gilla den. växer i sverige också. och så gillar du säkert anemoner. 🙂 gla påsk typ

maria: hahahaahah! JA! de kan fan gå och LÄGGA ÄGG!!

sandra: pelargon! hur kunde jag glömma pelargonen? fast den passar inte riktigt in i det här inlägget, den är inte så ”köttig” liksom. men rhododendron räknas, jag tycker att den är mer en blomma än en buske. den blommar mer än vad den… buskar.

kiddet: jag har googlat på smörboll, den var mitt i prick! dock blir jag lite förvånad eftersom att jag aldrig har sett den på riktigt – den kanske är ovanlig? anemoner, ja, de älskar jag! fast jag tyckte att de liknade ranunkeln så mycket så jag tyckte att de inte behövde vara med. hah. glad påsk på dig med! 😀

Kommentera

sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

april 2009
M T O T F L S
« Mar    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 17,991 hits

Stuffs

