whinar dot wordpress dot com

blackbird sings

Posted on: 07 april 2009

koltrasten är tillbaka. vill dö. det finns ingenting i världen som låter sorgligare än när koltrasten sjunger. jag blir på riktigt nedtryckt i skorna av att höra det, det spelar ingen roll att det är vår och ljust ute och att jag har en burk ben & jerry’s chocolate macadamia i frysen. jag blir bara ledsen.

7 svar to "blackbird sings"

så det var därför du inte horay:ade på mitt youtube-klipp!
(fortfarande störd att INGEN brydde sig om et)

men jag förstår hur du menar, jag brukar bli typ ledset glad.
typ att jag blir glad för att det är så vackert och vår-likt men ledsen för det känns som om…någonting passerar en.

jag har en näktergalning utanför mitt fönster. den håller mig vaken och jag kan förstå att sveriges första näktergal blev ihjälskjuten. hoppas den inte får barn!

varför är koltrastens sång sorglig tycker du? 🙂

sofia: haha, jag minns att du var upprörd! jag bläddrade bakåt i din blogg men jag hittade inte klippet. vill gärna se det igen!

kiddet: vaddå va? blev sveriges första näktergal ihjälskjuten? närdå? va? haha ja näktergalen är en jobbig jävel. ibland får jag intrycket av att den bara sjunger för att den vill höra sin egen röst.

sofia: jag vet inte riktigt, jag fylls av en känsla av ensamhet när jag hör det. jag tänker typ på ljusa sommarnätter, du vet när solen går upp när krogen stänger. alla älskar att det ljusnar mitt i natten på sommaren men jag hatar det av nån anledning. jag har alltid hatat det. jag vill att det är mörkt på natten och ljust på dan.

http://sofiasahlen.blogspot.com/2009/03/var_17.html

här är det, under ”vår”-fliken

kiddet: hur fasen kan man ha koll på när den första näktergalen sköts?
stod man liksom vid gränsen och såg den komma flaxandes? höjde bössan och tryckte av?
haha, sen bockade jägaren av ”skjuta sveriges första näktergal” på sin Att göra innan jag dör-listan.

HAHAHAH! ja! jägarn hade säkert också en innan-jag-dör-lista! *LOL*

tydligen var det är ett jäkla kalas bland ornitologer när man såg den första näktergalen sverige (den första man ser/har hittat måste väl räknas som den första?) näktergalen har inte funnits i sverige så himla länge. den slog sig ned på en bondgård i södra sverige och sjöng vackert, men sedan blev bondes nattsömn förstörd. bonden tog därför sin bössa o sköt pippin. ack. och bockade av på sin lista förstås.

Kommentera

sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

april 2009
M T O T F L S
« Mar    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 17,953 hits

Stuffs

