whinar dot wordpress dot com

bloggtipz: crossover cosmetics

Posted on: 30 mars 2009


jag måste tipsa om en blogg som jag tycker jättemycket om. den heter crossover cosmetics och är skriven av tjejerna som förut drev en annan av mina favoritskönhetsbloggar, elmikas. JA, jag läser sminkbloggar!! SO WHAT. hmpf.

det som skiljer crossover från andra skönhetsbloggar är det geografiska temat; hela bloggen är baserad på att utforska och frossa i hur skönhetsideal skiljer sig världen över. de har ett antal korrespondenter utspridda över planeten; helena i shanghai, jenny i new york, karin i madrid och lotta i kapstaden. från sina respektive städer bloggar de om olika fenomen och beteenden kring hur vi förhåller oss till vårt utseende, hur mycket pengar vi spenderar och vilka typer av produkter och varumärken som är populära och varför. vilka skönhetsideal som eftersträvas allra hårdast (extra intressant att läsa det som helena skriver om shanghai, t.ex. detta inlägg om house of barbie) och vilka offentliga personer som inspirerar mest.

det är jätteroligt och intressant att läsa och jag tror inte att man får sån bra inblick i detta ämne någon annanstans. crossover cosmetics är en skönhetsblogg med substans, något som ju är en bristvara på internet (det gäller inte bara skönhetsbloggar), och jag tycker definitivt att de förtjänar mer uppmärksamhet!

3 svar to "bloggtipz: crossover cosmetics"

aaah vad gölli du är! vi gillar också vår blogg, men det är mycket roligare att höra att andra gillar den! ❤

åh värsta honored ju! taaack! och för länken på bloggrollen också. om jag hade en länklista hade din blogg fått en hedersplats.

hihi, inga problem ladeez! gotta spread the wörd ju!

Kommentera

sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

mars 2009
M T O T F L S
    Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 17,990 hits

Stuffs

