whinar dot wordpress dot com

oh hai

Posted on: 27 mars 2009

ja hej! jag bytte ju ändå till wordpress till slut. jag hamnade i stiltje på blogger och behöver ofta möblera om helt och hållet för att inte tröttna på  mig själv *kan inte hjälpa’t*. hittills är jag väldigt nöjd med att jag bytte plattform, de enda två nackdelarna jag hittat hittills är att jag känner mig lite cramped i den här smala layouten, och att wordpress tar sån tid på sig att publicera. men det finns ju lösningar till båda problemen. orkar bara inte styra nu.

hoppas du stannar kvar. jag behöver bekräftelsen.

PS. glöm ej: följ min blogg med bloglööövin!

Etiketter:

8 svar to "oh hai"

hatar’t!!!
skoja, älskart!! ellerja. älskar är ett så starkt ord. det är väl bra liksom, som det förra. fast fulare. tyvärr.

skärpdä!

Jag veeeet! Det ÄR fulare! 😦 Det är alldeles för pastelligt och rörigt, jag vill ha det cleant. Men det kostar ju. Efter nästa löning gör jag en total makeover! *u better believe it*

WordPress! I like it, men alltså jag förstår inte att det kostar. Vad kostar det? Är det inte billigare med ett webbhotell och typ wordpress på webhotellet och ba göra precis exakt som man vill utan att ens behöva betala något alls. Jag har inte ONE men jag har hört att dom fungerar bra för priset, 12 kr månaden! inte så mkt. plus typ 100 kr för en http://www.någonting.någonting adress… inte så farligt! Värt att tänka på ivarjefall.

http://www.one.com/sv/
http://www.wordpress.org och den ”kända fem-minuters installationen” http://codex.wordpress.org/Installing_WordPress#Famous_5-Minute_Install

Annars är nog WordPress.com lika bra, synd bara om man måste betala för något man kan få gratis. :C occcccch att det är kommersiellt/inte open source.

Oj shit va! Vaddå, har du en wordpressblogg som är sådär jävla snygg utan att du har betalat för det?! Jag försökte ju installera från wordpress.org, men gick bet eftersom att jag inte har tillgång till en ftp-server. Eller har jag det? Kan du inte berätta lite mer? Du har sån bra koll!

förresten; det som kostar på wordpress.com är ju tillgången till css-mallen. om man vill ändra den får man betala $15, det håller i ett år. LIIIIIITE sniket. så jag är definitivt nyfiken på ditt alternativ!!

Jag gjorde en guide men när jag läste igenom den så insåg jag hur otroligt fördummande enkla saker den förklarar och hur du förmodligen redan vet allt men jag var helt trött och det var typ som meditation att göra den, sen nu när den är så basic kan jag använda den på min far också och han behöver verkligen enkelheten.

http://victorsvedberg.se/wordpressguide/index.html

Föresten du ser som på sista bilden, när jag är inloggad på adminsidorna. Ser det ut så för dig med, på wordpress.com? eller är det typ det gamla adminsystemet?

Ett dyrt webbhotell som är väldigt bra, som har superbra support och är snabba m.m. är Loopia. Men som sagt är dom dyra, kostar 83 kr/mån. Dom har jag sedan fem år tillbaka med typ fem domäner och det har alltid fungerat jättebra. Men annars finns det t.ex. ONE som tar 12 kr/mån för ett liknande paket. Det man kan riskera är typ att det går segare att ladda sidan vissa tider på dygnet, att den kanske är nere en-två dagar om år om man har otur samt att det kan vara svårare att få support. Men det är som med allt, att man får vad man betalar för. Fast å andra sidan har jag en kompis som har ONE och han säger att dom är skitbra, har bra support och aldrig krånglar samt att hans sida är snabb.

Men den här varianten, ger dig absolut störst frihet känns det som. Samt är mest nördig, haha.

men herregud TACK! nu förstår jag allting som jag inte har förstått! TACK! gud vad pedagogisk och snäll du är, haha 😀 plus att din desktop är helt sjukt snygg.

men förutsättningen för att detta ska fungera är alltså att jag skaffar mig en egen webbadress, typ http://www.whinar.se? fungerar detta även om jag använder wordpress-domänen, och isåfall hur? questions questions…

Kommentera

sweet tooth annie.



bloglovin



Maila mig

Kalender

mars 2009
M T O T F L S
    Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

RSS Last.fm

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog stats

  • 17,953 hits

Stuffs

